DIOX


Diox

ołówki: HB (automatyczny BIC Atlantis), 
3B, 4B i 7B (KOH-I-NOOR)
czas: ok 25h
przybory: blendergumka chlebowa oraz
format: A4 (21 x 29,7 cm).


Jak to mniej więcej było krok po kroku...
Sam szkic zajął mi około 4h, pierwszy raz od dawna rysowałam częściowo "na oko",
prawie bez pomocy siatki.

Początki szkicu do portretu Dioxa 

 Standardowa kolejność cieniowania: oczy, usta, nos, później reszta twarzy, ubrania, tło...
znów wszystko od strony prawej do lewej (na zdjęciu na dole widać czystą kartkę podłożona pod rękę,
żeby nie rozmazać tego, co już narysowane).

Cieniowanie portretu Dioxa I

Chociaż na początku nie przypominał Dioxa, to wraz z nanoszonymi stopniowo
poprawkami (kilka dobrych godzin), portret trochę się zmienił. Wydaje mi się, że na lepsze.

Cieniowanie portretu Dioxa II

Prawie gotowy rysunek

Miałam kilka problemów ze skanerem, pożarł niektóre cienie i sprawił, że rysunek jest miejscami zbyt jasny. 
Zrobiłam więc zdjęcie rysunkowi, ale ono jest z kolei za ciemne. Zabawa w programach komputerowych to nie moja bajka, dlatego wrzucam tak, jak jest. Dla mnie oczywiście ważniejsze jest to, jak rysunek wygląda w rzeczywistości, a prezentuje się trochę lepiej, niż na skanie czy zdjęciu. 

Diox - zdjęcie rysunku

do posłuchania:




1 komentarze :